Show simple item record

dc.date.accessioned2015-01-21T07:57:09Z
dc.date.available2015-01-21T07:57:09Z
dc.date.issued2014sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/37952
dc.description.abstractSyfte Vårt syfte med detta arbete är att genom en kvalitativ intervjustudie ta reda på hur fritidspedagoger pratar om bildskapande på fritidshemmet. Vi kommer diskutera vad det kan få för konsekvenser utifrån ett sociokulturellt perspektiv. Frågeställning Hur pratar de intervjuade pedagogerna om barns bildskapande? Metod och material För att besvara vår frågeställning har vi intervjuat 6 personer som arbetar som fritidspedagoger på olika skolor, samt gått igenom styrdokument som rör fritidshemmet, teorier om barns bildskapande och tidigare forskning om barns bildskapande. Vi har analyserat vårt material med en diskursanalytisk metod för att belysa fritidspedagogernas uttalanden och förgivettagna föreställningar om barns bildskapande. Resultat I vår studie kom vi fram till att pedagogernas föreställningar om vad bildskapande bör vara och vad det bör syfta till kan ha negativa konsekvenser för elevernas estetiska lärprocess.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectDiskursanalyssv
dc.subjectBildskapandesv
dc.subjectFritidshemsv
dc.subjectMålarbildsv
dc.title"Såna där målarbilder som man bara fyller i" - En diskursanalys om bildskapande på fritidshemsv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record