Show simple item record

dc.date.accessioned2015-01-21T07:57:10Z
dc.date.available2015-01-21T07:57:10Z
dc.date.issued2014sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/37956
dc.description.abstractSyfte: Syftet med studien är att ta reda på hur lärare, som är utbildade att stödja trivselledare, upplever projektet med trivselledare på skolan. Undersökningen riktar sig till skolor som är involverade i ett så kallat trivselledarprojekt. Frågeställning: Hur upplever lärarna trivselledarnas arbete i vardagen? Material: I studien har jag träffat tre fritidspedagoger som arbetar med trivselledarprogrammet för att ta reda på hur de upplever trivselledarnas arbete i vardagen. Metod: Studien har intervju som metod där jag träffar informanter från tre olika skolor utanför Göteborgregionen. Utgångspunkt för studien är att utgå från de vuxna som medverkar i trivselledarprogrammet, då jag vill få en överblick över projektet. Empirin i studien består av kvalitativa intervjuer med informanter, datan jag samlat in har jag sedan transkriberat, det empiriska materialet har jag analyserat för att få svar på frågeställningen. Resultat: Forskning visar att trivselledarprogrammet har god effekt på skolorna när det gäller kamratrelationer, socialt samspel, meningsfull och fysiskt aktiv rast på skolorna. Skolorna kan även se att konflikterna under rasterna har minskat. Rasterna idag är mer aktiva och det händer positiva saker hela tiden. Studiens viktigaste resultat visar att kamratrelationerna ökat samt att alla får lov att vara med i aktiviteterna.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectSocialt samspelsv
dc.subjectKamratrelationersv
dc.subjectTrygghetsv
dc.subjectAktivsv
dc.titleMusikmålning. Utvecklingsarbete på ett fritidshem.sv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record