Show simple item record

dc.date.accessioned2015-01-21T07:57:10Z
dc.date.available2015-01-21T07:57:10Z
dc.date.issued2014sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/37957
dc.description.abstractStudiens syfte var att undersöka ifall eleverna använder sig av orden fint och fult i bilden samt bra och dåligt i musiken i sitt musik- och bildskapande. Undersökningen avsågs besvara vilka tankar och känslor som eleverna uttrycker i musik och blidskapandet på fritidshemmet. Pedagogerna på fritidshemmet vill använda mer musik och bild i verksamheten. I studien användes kvalitativa metoder i form av musik och bildaktioner i en aktionsforskning. Samt observationer, intervjuer och utvärderingar. Deltagarna är femtiofem elever på det aktuella fritidshemmet. Under aktionen märktes det att önskemålen från författarna besvarades. Det vill säga att eleverna inte använde sig av orden fin och fult eller bra och dåligt. Eleverna förstod att alla individer tänker olika och skapar efter egna intressen. Under skräckmusiken uttryckte eleverna bara enstaka ord och de samtalade inte med varandra. Eleverna sa vilka färger de använde. Under den irländska musiken använder eleverna mer hela meningar när de talar. De uttrycker vilka färger de använder. Eleverna samtalar och har dialoger med varandra om vad de målar.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectAktionsforskningsv
dc.subjectUtvecklingsarbetesv
dc.subjectKvalitetsarbesv
dc.titleMusikmålning. Utvecklingsarbete på fritidshemsv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record