Show simple item record

dc.contributor.authorKarlsson, Fredrik
dc.date.accessioned2015-01-28T15:23:59Z
dc.date.available2015-01-28T15:23:59Z
dc.date.issued2015-01-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/38080
dc.description.abstractSyftet med den här studien var att undersöka hur användningen av informations- och kommunikationsteknik i undervisningen i grundskolans senare del reflekteras i lärarstudenternas examensarbeten. Utifrån syftet formulerades följande frågeställning: Hur har användningen av informations- och kommunikationsteknik i grundskolans senare del reflekterats i lärarstudenters examensarbeten? För att undersöka denna frågeställning har metaanalys använts som metod oh det sociokulturella perspektivet har utgjort det teoretiska ramverket. Slutsatsen av denna studie är att lärarstudenternas examensarbeten speglar en utveckling av undervisningen i grundskolans senare del med IKT som både mångsidig, snabb och komplex samtidigt somd et finns ett mycket stort behov av kompetensutveckling inom området hur informations- och kommunikationsteknik kan användas i undervisningen i grundskolans senare del.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries2014:009sv
dc.titleIKT i grundskolans senare del En metastudie om hur IKT används i undervisningen i grundskolans senare delsv
dc.title.alternativeICT in later part of elementary school A meta-study about usage of ICT in education in later part of elementary schoolsv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokH2
dc.contributor.departmentIT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentIT University of Gothenburg/Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeMaster theseseng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record