dc.contributor.author | Karlsson, Fredrik | |
dc.date.accessioned | 2015-01-28T15:23:59Z | |
dc.date.available | 2015-01-28T15:23:59Z | |
dc.date.issued | 2015-01-28 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/38080 | |
dc.description.abstract | Syftet med den här studien var att undersöka hur användningen av informations- och kommunikationsteknik i undervisningen i grundskolans senare del reflekteras i lärarstudenternas examensarbeten. Utifrån syftet formulerades följande frågeställning: Hur har användningen av informations- och kommunikationsteknik i grundskolans senare del reflekterats i lärarstudenters examensarbeten? För att undersöka denna frågeställning har metaanalys använts som metod oh det sociokulturella perspektivet har utgjort det teoretiska ramverket. Slutsatsen av denna studie är att lärarstudenternas examensarbeten speglar en utveckling av undervisningen i grundskolans senare del med IKT som både mångsidig, snabb och komplex samtidigt somd et finns ett mycket stort behov av kompetensutveckling inom området hur informations- och kommunikationsteknik kan användas i undervisningen i grundskolans senare del. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.relation.ispartofseries | 2014:009 | sv |
dc.title | IKT i grundskolans senare del En metastudie om hur IKT används i undervisningen i grundskolans senare del | sv |
dc.title.alternative | ICT in later part of elementary school A meta-study about usage of ICT in education in later part of elementary school | sv |
dc.type | Text | eng |
dc.setspec.uppsok | Technology | |
dc.type.uppsok | H2 | |
dc.contributor.department | IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi | swe |
dc.contributor.department | IT University of Gothenburg/Applied Information Technology | eng |
dc.type.degree | Master theses | eng |