• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Medias artiklar om mobbning. En studie om medias vinkling av mobbning samt skolans syn av medias bild

Abstract
Bakgrund Många barn blir mobbade och trakasserade runt om på våra skolor. Alla skolor ska ha en likabehandlingsplan från 1 April-06, men tyvärr blir antalet mobbade barn inte mindre. Media har haft en mängd artiklar om barn som blir mobbade i skolan, med påföljd att skolan blir uthängd i media som den stora syndabocken som inte gör något för de utsatta barnen. Syfte Syftet med min undersökning blir att studera medias bild om mobbning och hur lärare upplever och ser på medias bild. Frågeställning Hur ser medias bild av mobbningen i svenska skolor ut? Hur ser skolans personal på medias bild av mobbningen? Material och metod Uppsatsen grundas på litteraturstudier, intervjuer och samtal med lärare, samt textanalys av mediala artiklar. Slutsatser Medias bild om mobbades barn i skolorna stämmer inte överens med skolan och personalens bild av hur man hanterar mobbning och trakasserier.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/3900
Collections
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
View/Open
HT06-2480-09.pdf (156.8Kb)
Date
2007
Author
Ax, Monika
Language
sv
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV