dc.contributor.author | Junsten, Emelie | swe |
dc.contributor.author | Ahlberg, Magdalena | swe |
dc.date.accessioned | 2007-05-08T13:19:35Z | |
dc.date.available | 2007-05-08T13:19:35Z | |
dc.date.issued | 2007 | swe |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/3935 | |
dc.description.abstract | Uppsatsen syftar till att dokumentera och genomlysa projektet MUISK, MUsik Inför SKolan,
som under läsåret 06/07 genomförts av kulturskolan i Stenungsund på Ekenässkolan i
Ödsmål. Våra frågor är följande: "Hur ser den lokala kulturskolans vision ut?", "Hur ser de
olika aktörerna på projektet?" samt "På vilket sätt är MUISK en del av visionen?".
För att besvara frågorna genomfördes kvalitativa intervjuer med projektets initiativtagare:
rektor för kulturskolan, den involverade MUISK-pedagogen och Ekenässkolans rektor. En
andra metod som legat till grund för arbetet var deltagande observationer av MUISK-
verksamheten.
Genom sin rektor har kulturskolan i Stenungsund förändrat sin vision som nu innebär en
bredare inriktning med existentiella förtecken. De olika aktörerna menar att MUISK-
verksamheten kan utgöra ett komplement till den ordinarie verksamheten på både
kulturskolan och Ekenässkolan. På så vis innebär projektet en utveckling av skolorna.
MUISK är upplevelsebaserad och syftar till att hjälpa barnets helhetsutveckling. Härigenom
kan verksamheten ses som en del av kulturskolans vision. | swe |
dc.language.iso | sv | swe |
dc.subject | MUISK | swe |
dc.subject | kulturskola | swe |
dc.subject | pedagogisk musikterapi | swe |
dc.subject | Funkti | swe |
dc.title | "Det handlar inte om någon lyx eller grädde på moset." En genomlysning av visionen och projektet MUISK vid Stenungsunds kulturskola | swe |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | swe |
dc.type.uppsok | C | swe |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen | swe |
dc.contributor.department | Göteborg University/Department of Sociology | eng |
dc.type.degree | Student essay | swe |