Visa enkel post

dc.contributor.authorFredriksson, Jennyswe
dc.date.accessioned2007-05-08T13:19:44Z
dc.date.available2007-05-08T13:19:44Z
dc.date.issued2007swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/3944
dc.description.abstractUppsatsen är en kort översikt av fyra populära och lättillgängliga lärstilsteorier som Rita & Kenneth Dunn, David Kolb, Gordon Pask respektive Anthony Gregorc har framställt. Syftet med examensarbetet är att ge en översikt av området lärstilar. Vad kan man se för likheter och skillnader mellan dessa fyra system av lärstilar? För att kunna ge den översikt jag vill av teorierna och få svar på de frågor jag har ställt, gjor- des en litteraturstudie med hjälp av litteratur och ett antal hemsidor på internet. Studien visar att alla fyra lärstilsteorier använder sig av många lösryckta påståenden som är löst baserade på forskning som det är svårt att få någon vidare kännedom om. Enligt litteratur och hemsidor jag tagit del av skall dessa teorier vara väldigt välkända och använda på många håll. Dock har jag t.ex. aldrig hört talas om begreppet lärstilar under min lärarutbildning. Alla fyra teorier delar in oss människor i olika lärstilar och det finns olika faktorer som skall ha stor betydelse för specifika lärstilar. Denna indelning som de valt att göra är olika från teori till teori: Pask använder två, Gregorc och Kolb fyra och makarna Dunn fem områden som visar vägar till olika lärstilar.swe
dc.language.isosvswe
dc.subjectLärstilswe
dc.subjectlärstrategiswe
dc.subjectholistiskswe
dc.subjectanalytiskswe
dc.subjectlärstiswe
dc.titleLärstilar. En översikt av fyra populära lärstilsteorierswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Sociologyeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Sociologiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essayswe


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post