Show simple item record

dc.contributor.authorIngmarsson, Carolineswe
dc.contributor.authorJohansson, Marie-Louiseswe
dc.date.accessioned2007-05-08T13:19:45Z
dc.date.available2007-05-08T13:19:45Z
dc.date.issued2007swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/3945
dc.description.abstractSyftet med denna studie är att jämföra kulturutbudet för skolbarn i kommuner av olika storlek i Västsverige. Hur gör lärarna ute på fältet för att eleverna ska få ta del av de kulturella insla- gen i undervisningen. Intervjun är baserad på litteraturstudier och kvalitativa intervjuer med rektorer, projektledare och kulturombud. I resultatet kan man se att kommunens storlek inte har någon direkt betydelse för hur mycket skolorna använder sig av kulturen i undervisningen. Man kan även se att de kommuner som var något större än de andra hade inte alltid den bästa förutsättningen för att kunna erbjuda en kulturell verksamhet till skolorna. De intervjuade trycker mycket på att det skulle ha fun- nits mer kultur i skolan om ekonomin hade tillåtit detta.swe
dc.language.isosvswe
dc.subjectKulturswe
dc.subjectkulturproduktionswe
dc.subjectkulturombudswe
dc.subjectkulturutbudswe
dc.titleKulturutbud för skolbarn. En studie som visar hur stort inslag kulturen får i skolanswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Sociologyeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Sociologiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essayswe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record