dc.contributor.author | Holm, John | swe |
dc.contributor.author | Svendsen, Joakim | swe |
dc.date.accessioned | 2007-05-08T13:19:52Z | |
dc.date.available | 2007-05-08T13:19:52Z | |
dc.date.issued | 2007 | swe |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/3953 | |
dc.description.abstract | Syfte
Vi vill med denna uppsats undersöka hur lärare vid religiösa friskolor uppfattar sin egen roll, då framför allt
under religionsundervisningen. Vi vill även närmare undersöka hur lärarna uppfattar och ser på friskolors roll i
samhället. Vår undersökning ska försöka ta del av de intervjuade lärarnas syn på olika potentiella problem inm
friskolan.
Huvudfrågor
·Hur ser lärarna på religiösa friskolor på sin undervisning i religion?
·Anser de att de kan ge en neutral bild av övriga religioner när skolan bekänner sig till en speciell
religion?
·Hur tolkar lärarna de värden och budskap som påbjuds av styrdokument? Hur anser de att de arbetar
med dessa faktorer i undervisningen?
·Vilken roll anser lärarna att de religiösa friskolorna fyller i samhället?
1 | swe |
dc.language.iso | sv | swe |
dc.title | Reflektioner av lärare vid religiösa friskolor | swe |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | swe |
dc.type.uppsok | C | swe |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen | swe |
dc.contributor.department | Göteborg University/Department of Sociology | eng |
dc.type.degree | Student essay | swe |