dc.contributor.author | Johansson, Mattias | |
dc.contributor.author | Lindberg, Christoffer | |
dc.date.accessioned | 2015-10-16T13:46:19Z | |
dc.date.available | 2015-10-16T13:46:19Z | |
dc.date.issued | 2015-10-16 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/40818 | |
dc.description | To rent or to subscribe to IT services, so called Software as a Service (SaaS), is something that has become more popular recently. The fact that customers do not need to make large investments for procurement of IT systems means that they, without any major losses, can quickly change supplier of system. It is therefore important to maintain a high user acceptance in order not to lose customers. With the help of user involvement companies providing SaaS services can increase their chances to provide a good service and thereby keep their customers. One way to involve the users in operational systems is collecting feedback. Our research question "Which design patterns can be used to create an environment in a SaaS system that allows users to easily provide qualitative feedback?" is answered with the method Action Design Research. Our results indicate that Clear Entry Point, Modal panel and Escape Hatch are all design patterns that can be advantageously used. In addition to this, we have presented a drag and drop solution to the problem that users have to describe where in the system they intend to describe something. | sv |
dc.description.abstract | Något som blivit mer populärt på senare tid är att hyra eller prenumerera på IT-tjänster, så kallad Software as a Service (SaaS). Att kunderna inte behöver göra stora investeringar vid införskaffandet av IT-system innebär att de, utan några större förluster, snabbt kan byta leverantör av system. Därför är det viktigt att upprätthålla en hög användaracceptans för att inte förlora kunder. Med hjälp av användarinvolvering kan företag som tillhandahåller SaaS-tjänster öka sina chanser att ge en god service och behålla sina kunder. Ett sätt att involvera användarna i system som är i drift, är genom inhämtning av feedback. Vår forskningsfråga “Vilka designmönster kan användas för att skapa en miljö i ett SaaS-system som gör att användarna enkelt kan ge kvalitativ feedback?” har vi besvarat med hjälp av metoden Action Design Research. Våra resultat indikerar att Clear Entry Point, Modal Panel och Escape Hatch alla är designmönster som med fördel kan användas. Utöver detta har vi presenterat en ”drag and drop”-lösning på problemet med att användare ska beskriva var i systemet de avser att beskriva något. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.relation.ispartofseries | 2015:033 | sv |
dc.subject | Software-as-a-service | sv |
dc.subject | SaaS | sv |
dc.subject | användarinvolvering | sv |
dc.subject | användarmedverkan | sv |
dc.subject | feedback | sv |
dc.subject | designmönster | sv |
dc.title | Användarinvolvering för kontinuerlig utveckling i Software as a Service Utformningen av ett feedback-verktyg | sv |
dc.title.alternative | User involvement for continuous development in Software as a Service The design of a feedback tool | sv |
dc.type | Text | eng |
dc.setspec.uppsok | Technology | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi | swe |
dc.contributor.department | IT University of Gothenburg /Applied Information Technology | eng |
dc.type.degree | Kandidatuppsats | swe |
dc.type.degree | Bachelor thesis | eng |