Show simple item record

dc.contributor.authorHansson, Anna
dc.contributor.authorTarnow Håkansson, Petra
dc.date.accessioned2016-02-09T07:11:01Z
dc.date.available2016-02-09T07:11:01Z
dc.date.issued2016-02-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/41807
dc.description.abstractSyftet med denna kvalitativa intervjustudie var att ta del av föräldrars och pedagogers upplevelser av samordningssamtal utifrån interventionsmodellen Marte Meo och Samordningssamtal. Interventionsmodellen är utformad för barn med samspelsproblem i skolan. Samordningssamtal är regelbundna möten där berörda vuxna träffas för att diskutera barnets behov av utvecklingsstöd. 18 intervjuer genomfördes och bearbetades induktivt med tematisk analys. Detta resulterade i fyra huvudteman: Från tysta och avvaktande till öppna och avslappnade, Ledarskap för att involvera alla, Föräldrars delaktighet varierar samt Önskemål om överlämning. Nästan samtliga informanter beskrev en mycket positiv upplevelse av interventionsmodellen. Resultaten pekade på att samordningssamtalen var nödvändiga eftersom de främjade kommunikationen mellan hem och skola. Förbättringsförslag presenteras; exempelvis bör målen för samordningssamtalen förtydligas och olika varianter av samordningssamtal skulle kunna erbjudas.sv
dc.language.isoswesv
dc.title”Samordningssamtal, en ren lyx!” Föräldrars och pedagogers upplevelser av samordningssamtal inom interventionsmodellen Marte Meo och Samordningssamtalsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/ Department of Psychologyeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Psykologiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record