Show simple item record

dc.contributor.authorFranklin, Carolin
dc.contributor.authorNordin, Kim
dc.date.accessioned2016-02-10T14:20:31Z
dc.date.available2016-02-10T14:20:31Z
dc.date.issued2016-02-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/41841
dc.description.abstractExamensarbete: 15 hp Program: Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Nivå: Grundnivå Termin/år: Höstterminen 2015 Handledare: Malin Sveningsson Examinator: Marie Grusell Antal ord: 14 674 Syfte: Att undersöka unga användares inställning till reklam på Instagram Teori: Uses and gratifications, reklamforskning Metod: Kvalitativ studie baserad på samtalsintervjuer Resultat: Unga användare på Instagram störs inte så mycket av reklam på forumet. De är medvetna om reklamen även om den i vissa fall kan vara svår att urskilja då Instagram använder sig av native advertising. De unga användarna scrollar snabbt igenom innehållet på Instagram dagligen och lägger inte någon större vikt vid reklamen utan scrollar oftast bara förbi den. Dessutom fann vi att unga användare vanligtvis har två konton på Instagram som de använder i olika syften.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesKandidatuppsatssv
dc.relation.ispartofseriesC941sv
dc.subjectInstagramsv
dc.subjectreklamsv
dc.subjectkvalitativ studiesv
dc.subjectsamtalsintervjuersv
dc.subjectnative advertisingsv
dc.subjectriktad reklamsv
dc.subjectunga användaresv
dc.subjectbanner blindnesssv
dc.titleEN SCROLLANDE GENERATION En kvalitativ studie om unga användares inställning till reklam på Instagramsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Journalism Media and Communicationeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record