Show simple item record

dc.contributor.authorEide, Yasmine
dc.date.accessioned2016-02-11T06:21:18Z
dc.date.available2016-02-11T06:21:18Z
dc.date.issued2016-02-11
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/41852
dc.description.abstractUppsats/Examensarbete: 15hp Program och kurs: Medie-­‐och kommunikationsvetenskap MK1500 Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht/2015Handledare: Malin Sveningsson Examinator: Nicklas Håkansson Antal ord: 1 53 1 6ord Syfte: Studiens syfte är att undersöka de förhållningssätt konsumenterna har till E-handelsföretag och deras kommunikation. Teori: Personifiering, informationsöverflöd, Uses and Gratifications, relationsmarknadsföring, nivåer av relationer, integritet, kontextuellintegritet, Habermasoffentlighet. Metod: 6 stycken kvalitativa parintervjuer med 12 kvinnliga kunder till Hemtex. Resultat: Resultatet av denna studie visar att motiv och behov är två faktorer som påverkar konsumenters förhållningssätt till E-­‐handelsföretags och deras kommunikation. Detta innebär att personifierad kommunikationbaserad på individens preferenser inte alltid är den bästa lösningen. Resultatet visar även att företagen ska ta hänsyn till vad konsumenten själv vill och den relation konsumenten har till företaget. Resultatet visar även att lagrande av information inte ses hos konsumenterna som en kränkning. Detta kan fastställas bero på att vad som är privat och vad som är offentligt inte är en självklarhet hos konsumenterna i denna studie.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesKandidatuppsatssv
dc.relation.ispartofseriesC944sv
dc.subjectE­handelsv
dc.subjectpersonifierad kommunikationsv
dc.subjectpersonligintegritetsv
dc.subjectrelationsmarknadsföringsv
dc.subjectHemtexsv
dc.titleDET HANDLAR OM ÖMSESIDIGHET En kvalitativ studie om konsumenters förhållningssätt till E-handelsbutikers kommunikationsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Journalism Media and Communicationeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record