Show simple item record

dc.contributor.authorWestman, Ann-Catrine Westman
dc.date.accessioned2016-02-17T14:20:23Z
dc.date.available2016-02-17T14:20:23Z
dc.date.issued2016-02-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/41939
dc.description.abstractSyfte: Att belysa de kriterier som kommunikationskanalerna behöver uppfylla för att effektivt stödja linjekommunikationen i offentlig förvaltning och att ge förslag till förbättringar till Lundby SDF. Teori: Christian Limas (2007) praxisanalys, Carl Martin Allwoods (1998) mätverktyg över stödkanaler. Metod: En praxisanalys av enhetschefernas kommunikation i SDF Lundby har gjorts med hjälp av en intervjustudie. Resultat: Kommunikationen mellan enhetschef och medarbetare ser olika ut i förvaltningen. Enhetscheferna behöver få bättre stöd för kommunikationskanalernas funktioner samt få kunskap och förståelse för förvaltningens kommunikationspolicy. För att få en praktisk rutin av det teoretiska ansvaret behöver organisationen framför allt arbeta med förståelse för det kommunikativa ansvaret på alla nivåer i organisationen.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectOrganisationskommunikation, kommunikationskanaler, intern kommunikation, kommunikationspolicy, enhetschefer i offentlig förvaltning, praxisanalyssv
dc.titleEnhetschefers användning av stödkanaler. Praxisanalys över enhetschefers informationsarbete i Lundby stadsdelsförvaltningsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokHumanitiesTheology
dc.type.uppsokH1
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteoriswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Philosophy, Linguistics and Theory of Scienceeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record