Show simple item record

dc.contributor.authorSafar Tahmas, Saman
dc.contributor.authorSasse, Robin
dc.date.accessioned2016-08-16T14:16:17Z
dc.date.available2016-08-16T14:16:17Z
dc.date.issued2016-08-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/45973
dc.description.abstractSyftet med undersökningen var att få en ökad förståelse för hur elever och lärare upplever hälsoundervisningen i Idrott och hälsa. Detta gjordes med hjälp av att undersöka hur 18 elever och tre lärare, på tre olika högstadieskolor, upplevde att kunskapsförmedlingen är under lektionerna. Undersökningen innehöll semistrukturerade intervjuer. Resultatet visade att lärarna inte undervisade kring vissa delar av kursplanen vad gäller hälsoundervisning. Kroppsideal och sambandet mellan fysisk och psykisk hälsa är exempel på undervisning som saknades. Författarna drar slutsatsen att eleverna inte får vissa delar av den undervisning som de har rätt till och önskar att framtida lärare, och redan yrkesverksamma lärare, ser vikten av hälsoundervisning i skolan.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesVT13-70sv
dc.subjectElevperspektivsv
dc.subjectIDROTT OCH HÄLSAsv
dc.subjectskolasv
dc.titleIdrott och hälsa eller enbart idrott i skolundervisningen? En kvalitativ intervjustudie om hälsoundervisning i högstadietsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of Food and Nutrition, and Sport Scienceeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record