• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Business Administration / Företagsekonomiska institutionen
  • Kandidatuppsatser Företagsekonomiska institutionen
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Business Administration / Företagsekonomiska institutionen
  • Kandidatuppsatser Företagsekonomiska institutionen
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Framgång på nätet - En studie om Let's Deals kundvärdeskapande

Abstract
Bakgrund: Marknaden förändras hela tiden och idag är konsumentens åsikt viktigare än någonsin. Marknaden har blivit mer centrerad kring konsumenten vilket har lett till att konsumenterna har stor inverkan på vad produkterna ska ha för funktioner. Det finns olika modeller för att förstå vad kunden anser vara viktigt och få fram kundvärde, men i den snabbt utvecklande E-handeln är området relativt nytt. Let’s deal verkar på e-handelsmarknaden och är marknadsledande inom deras segment, Let’s deal tror den lyckade etableringen har att göra med att kunderna sätts i fokus. Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka hur Let’s deal jobbar för att anpassa sig efter den ständigt förändrade E-handelsmarknaden för att vara marknadsledande samt undersöka hur man som konsument tänker vid val av E-handelsleverantör Metod: Abduktiv metod tillämpas i uppsatsen. Teorier för att få fram grundläggande fakta och observationer för att lära sig om E-handeln. För uppfyllande av syfte genomförs en intervju med Let’s Deal för att undersöka företagsperspektivet och insamling av data från Trustpilot har sammanställts för konsumentperspektivet. Slutsatser Efter genomförd studie anser vi att det finns mer att ta i beaktande än den teorin som finns angående kundvärde och hur man kan vara framgångsrik på E-handelsmarkanden. Vi har bland annat kommit fram till att kunderna efterfrågar hög säkerhet vid betalning, bra ångerrättshantering och lyhördhet från företaget. Let’s deal satsar mycket på sin kundtjänst, något som har fått genomslag och som kunderna uppskattar. Det anser vi har legat till grund för Let’s deals framgång.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/46586
Collections
  • Kandidatuppsatser Företagsekonomiska institutionen
View/Open
gupea_2077_46586_1.pdf (810.9Kb)
Date
2016-09-05
Author
Landén, Markus
Milch, Richard
Series/Report no.
Logistik
15/16:20
Language
swe
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV