• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Applied Information Technology / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Master theses / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Applied Information Technology / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Master theses / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Förväntningar kring gamification och dess tillämpning i praktiken En fallstudie på Drottning Silvia Barn- och Ungdomssjukhus

Expectations regarding gamification and its applications in practice Case study on Queen Silvia Children’s Hospital

Abstract
Gamification har fått en allt större uppmärksamhet på senare år både bland företag och offentlig verksamhet. En viktig anledning är att det har börjat användas som ett verktyg för att lösa verkliga problem som t.ex. att motivera och engagera människor att utföra icke lustfyllda aktiviteter. Gamification innebär att komponenter av speldesign används utanför spelkontexten. Studien syftar till att utforska gamification inom barn- och ungdomssjukvården. Upprinnelsen till studien är att det föreligger ett behov av att kartlägga hur olika aktörer med koppling till utvecklingen av sjukvårdsmiljön på Drottning Silvias barn-och ungdomssjukhus ser på gamification och dess tillämpning i en sådan verksamhet. Resultatet visar att trots att det råder en allmänt positiv inställning till gamification som fenomen, är det problematiskt att det finns olika uppfattningar om vad det innebär och på vilket sätt den ska tillämpas. Undersökningen visar dessutom att gamification kan delas in i tre olika användningsområden: rehabilitering, utbildning och underhållning. En viktig slutsats är att tillämpning av gamification som IT-stöd är värd att beaktas som en metod för att lösa utmaningen med att skapa en bättre sjukvårdsmiljö för barnpatienter.
Degree
Master theses
Other description
Gamification has gained increasing attention in recent years among both businesses and the public sector. One important reason is that it has begun to be used as a tool to solve real problems, such as to motivate and engage people to perform non-pleasurable activities. Gamification means that the components of game design is used in a non gaming context. The study aims to explore gamification in child and youth care. The origins of the study is that there is a need to identify how different actors linked to the development of the healthcare environment at the Queen Silvia Children's Hospital looks at gamification and its application in such an activity. The results show that although there is a generally positive attitude to the gamification phenomenon, it is problematic that there are different perceptions of what it means and how it should be applied. The survey also shows that gamification can be divided into three different uses: rehabilitation, education and entertainment. An important conclusion is that the application of gamification as IT support is worthy of consideration as a method to solve the challenge of creating a better health care environment for children patients.
URI
http://hdl.handle.net/2077/47587
Collections
  • Master theses / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
View/Open
Masteruppsats_Regner (63.21Mb)
Date
2016-09-21
Author
Regnér, Caroline
Keywords
Gamification
Engagemang
Motivation
Stödverktyg
Rehabilitering
Utbildning
Underhållning
Barnsjukvården
Series/Report no.
2016:061
Language
swe
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV