Show simple item record

dc.contributor.authorNordén, Carlsv
dc.date.accessioned2016-10-05T10:26:41Z
dc.date.available2016-10-05T10:26:41Z
dc.date.issued2016sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/48120
dc.description.abstractSyftet med den här studien är att se vad lärarutbildare anser behöver förbättras i den svenska skolan och vad de anser om de rekommendationer som OECD föreslagit i sin rapport. Detta för att kunna jämföra lärarutbildarnas åsikter med OECDs. Min förhoppning är att den här studien kan hjälpa till att skifta fokus i hur man ser på internationella studier i debatten om skolan. Från att man fokuserar på Sveriges resultat i studierna till vad som behöver göras för att förbättra skolan. Jag har använt mig av en kvalitativ metod i min studie, då jag valt att använda mig av intervjuer med både en lägre grad av standardisering och strukturering. De jag intervjuat är fem stycken lärarutbildare inom ämnet matematik. I mitt resultat kan man se att informanternas åsikter om vad som behöver förbättras inom den svenska skolan tydligt går att koppla samman med det som OECD föreslår för Sverige. Informanterna är även överlag positiva till de rekommendationer som OECD föreslår i sin rapport och det som de själva väljer att lyfta, går lätt att koppla till rapporten.sv
dc.language.isosvsv
dc.titleLärarutbildares syn på svensk matematikundervisning och OECDs rekommendationer. En kvalitativ jämförelsesv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentInstitutionen för didaktik och pedagogisk professionsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record