Show simple item record

dc.contributor.authorÅkerlind, Alexandrasv
dc.date.accessioned2017-03-22T10:33:03Z
dc.date.available2017-03-22T10:33:03Z
dc.date.issued2017sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/52031
dc.description.abstractDagens samhälle präglas av individualisering vilket även återfinns i läroplanerna för grundskolan. I Lgr11 kan man läsa att undervisningen ska anpassas till den enskilde elevens förutsättningar och behov. En problematik med individualisering i skolan är att det utförs på olika sätt, detta för att det inte finns några standardiserade sätt att arbeta på. Det medför att varje lärare arbetar på sitt sätt med att individualisera sin undervisning. Därför är syftet med denna studie att analysera lärares uppfattningar om sitt eget arbete med individualiserad läsundervisning i förskoleklass och årskurserna 1-3 kopplat till den individuella utvecklings planen (IUP). I denna kvalitativa studie är sex lärare intervjuade om deras använda metoder och deras uppfattning om vad individualisering är. Studien visar att individualisering är ett mångfacetterat begrepp som inte har en enskild innebörd, utan tolkas olika beroende på respektive lärares erfarenhet. Resultatet framhäver att alla lärare arbetar med att individualisera undervisningen, detta sker dock på olika sätt då lärarnas metoder varierar.sv
dc.language.isosvsv
dc.titleIndividualiserad läsundervisning i lågstadietsv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentInstitutionen för didaktik och pedagogisk professionsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record