Show simple item record

dc.contributor.authorTikkanen, Tuomosv
dc.date.accessioned2017-03-22T10:33:04Z
dc.date.available2017-03-22T10:33:04Z
dc.date.issued2017sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/52037
dc.description.abstractSammanfattning Studiens syfte var att undersöka huruvida lärarrollen har förändrats sedan karriärreformen för lärare 2013. Detta skedde via semistrukturerade samtal med syftet att ta reda på olika uppfattningar och reaktioner från tre informanter som samtliga är verksamma inom samma skola. Att undersökningen blev så pass småskalig som endast tre informanter kan ha bidragit till Studiens resultat. Resultatet som framkom var att lärarrollen som sådan hade inte ändrats nämnvärt medan den institutionella rollen däremot tycktes ha förändrats. Då urvalet blev så litet är detta däremot inte ett tillräckligt signifikant resultat för ens utvärderingen av en stadsdel, utan får anses agera som ett stickprov på vilket man möjligen kan bedriva en djupare samt bredare forskning. Nyckelord: förstelärare, status, karriärtjänst, lärarreform, karriärreformsv
dc.language.isosvsv
dc.titleLärarrollen. En studie kring huruvida lärarrollen förändrats sedan införandet av karriärtjänster.sv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentInstitutionen för didaktik och pedagogisk professionsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record