Show simple item record

dc.contributor.authorKling, Niklas Davidsson, Rasmus Dragomir, Michael Ljungberg, Johan Rostedt, Henrik Uddeborg, Ulrika
dc.date.accessioned2017-08-09T11:46:17Z
dc.date.available2017-08-09T11:46:17Z
dc.date.issued2017-08-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/53320
dc.description.abstractVirtual reality har funnits under en längre tid, men det har nyligen slagit igenom stort. Mer lättillgängliga VR-system har ökat användningen av VR, inte minst inom dataspelsindustrin, men det har ännu inte gjorts någon större mängd forskning inom hur speldesign påverkas av VR. I detta projekt utforskas möjligheter att förbättra bordsrollspel genom VR. För att göra detta studeras nuvarande idéer om interaktion och design inom ämnet och en prototyp utvecklas. Genom att implementera olika funktionalitet i prototypen kan dessa undersökas inom ramarna för VR och huruvida VR kan berika spelupplevelsen kan utforskas. Dessa funktionaliteter beskrivs och diskuteras i rapporten, men alla implementerades inte i prototypen på grund av begränsningar i projektet. Under arbetet identifierades några aspekter där det är troligt att VR kan förbättra eller tillföra nya element till rollspel. Men då det inte utfördes några utförliga användartester kan inga definitiva slutsatser dras. Dessa aspekter är endast några av de möjligheter inom VR och det finns definitivt områden som kan utforskas ytterligare i framtiden.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectVirtual Reality, Oculus Rift, Roleplaying Game, Unreal Engine Chalmers,sv
dc.titleZiega Ett verktyg för rollspel i virtual realitysv
dc.typetext
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikswe
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of Computer Science and Engineeringeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record