Show simple item record

dc.contributor.authorBergström Svensson, Mattias
dc.contributor.authorRingdahl, Viktor
dc.date.accessioned2017-08-30T12:17:55Z
dc.date.available2017-08-30T12:17:55Z
dc.date.issued2017-08-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/53517
dc.description.abstractSyftet med denna studie är att beskriva hur forskning kring returhantering ser ut samt undersöka huruvida Proove tillämpar det forskningen föreslår. Proove är ett medelstort företag baserat i Halland och Kina som förser detaljhandeln med varor, främst inom elektronik. Studien belyser de områden där Proove skiljer sig från teorin och ger förslag på åtgärder företaget kan vidta för att förbättra sin returhantering. Slutsatsen av studien är att i många anseenden skiljer sig Prooves returhantering från teorin. Med hjälp av både teori och resultat identifierar vi att den viktigaste komponenten av returerna för Proove att ta tillvara på är information. Genom att tillämpa teori ges olika förslag på förbättringsåtgärder.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesLogistiksv
dc.relation.ispartofseries16/17:15sv
dc.subjectReturhantering, retur, reklamation, informationshantering, produktutveckling, Returns Management, Supply Chain Management, Gatekeeping, Avoidancesv
dc.titleReturer - mer än en kostnad? - En fallstudie om förhållandet mellan returer och information hos Proove ABsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of Business Administrationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record