Visa enkel post

dc.contributor.authorViktorsson, Daniel
dc.contributor.authorWybraniec, Klaudia
dc.date.accessioned2017-09-05T07:33:54Z
dc.date.available2017-09-05T07:33:54Z
dc.date.issued2017-09-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/53575
dc.descriptionDigitalization in combination with the shift of the economy from product-based to service-based has led to an increased need to actively work with service innovation, especially in service companies like consultancy companies. Even though there is a need to work with service innovation, there is a lack of research about how consultancy companies work with it. The purpose of the study was to contribute with knowledge to the service innovation area by finding out how consultancy companies work with service innovation. The scientific question that the essay strove to answer was therefore “How do consultancy companies work with service innovation?”. To answer this question, a case study was carried out at a large consultancy company in Sweden, where the company was representative for its line of industry. Four senior employees were interviewed about strategic issues within the consultancy company during the case study. The informants' responses were analyzed using a theoretical framework that defined different ways of working with service innovation. The study results show that consulting companies are being innovative when it comes to changing their services according to the needs of the market. However, there is little work being done regarding how their services are sold. Nor is there a great deal of innovation regarding the customer segments that the consulting company is working towards, or within the geographic areas that the consulting companies do business.sv
dc.description.abstractDigitalisering i kombination med omställningen av ekonomin från produktbaserad till tjänstebaserad har inneburit ett ökat behov av att aktivt arbeta med tjänsteinnovation, framförallt i tjänstebolag som konsultbolag. Trots detta behov finns en brist på forskning kring hur tjänstebolag som konsultbolag arbetar med tjänsteinnovation. Studiens syfte är att bidra med kunskap till tjänsteinnovationsområdet och att ta reda på hur konsultbolag arbetar med tjänsteinnovation. Forskningsfrågan som studien hade som mål att besvara var därmed “Hur arbetar konsultbolag med tjänsteinnovation?”. För att ta reda på detta utfördes en fallstudie på ett stort konsultbolag i Sverige, där bolaget var representativt för bolagen inom dess bransch. I samband med fallstudien genomfördes semistrukturerade intervjuer med fyra anställda som arbetar med strategiska frågor inom konsultbolaget. Genom att använda ett teoretiskt ramverk som definierar olika sätt att arbeta med tjänsteinnovation kunde informanternas svar analyseras, vilket ledde till att den vetenskapliga frågan kunde besvaras. Studiens resultat visar följande: konsultbolag är innovativa när det gäller att anpassa sina tjänsteutbud efter vad marknaden efterfrågar, men att de är mindre innovativa kring att genomföra förändringar av hur tjänster säljs. Det sker inte heller någon större grad av innovation kring vilka kundsegment som konsultbolag arbetar mot och inom vilka geografiska områden som konsultbolagen arbetar.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries2017:159sv
dc.subjectTjänsteinnovationsv
dc.subjectInnovationsv
dc.subjectKonsultbranschensv
dc.subjectIT-konsultbolagsv
dc.titleTjänsteinnovation inom konsultbolag En fallstudie i hur konsultbolag arbetar med tjänsteinnovationsv
dc.title.alternativeService innovation within consulting companies A case study of how consulting companies work with service innovationsv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentInstitutionen för tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentDepartment of Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeKandidatuppsatsswe
dc.type.degreeBachelor thesiseng


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post