dc.contributor.author | Miklin, Hannah | |
dc.contributor.author | Simonsson, Frida | |
dc.date.accessioned | 2017-09-05T11:52:15Z | |
dc.date.available | 2017-09-05T11:52:15Z | |
dc.date.issued | 2017-09-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/53588 | |
dc.description | Internet filtering occurs in a varying extent throughout the world and one of the most
pervasive exertion takes place in China. Internet filtering is the use of technological strategies
to limit the access and distribution of internet content. Many of the world's largest websites
are not accessible inside China, and unwanted content is filtered in search results. This
significantly affects the availability of the Internet for netizens in the country. However, there
are no extensive research regarding whether internet filtering has an impact on the
effectiveness of operating in international trade. Corporate technical environment affects how
collaboration with other companies can occur and the potential of a system integration affects
what the relationship is able to generate. Based on this background, a study was initiated with
the aim of developing an understanding of how interactions between companies can be
affected in an environment where internet content is being filtered to a greater extent. This
intention led to the following question: “What is the impact of internet filtering on B2B
collaboration between swedish and chinese companies?” To answer the question,
semistructured interviews were conducted with informants from swedish companies that are
associated with chinese companies in China. The findings showed that internet filtering has
an impact on several aspects in collaborating B2B relations. Work can be delayed because
systems and features can not be reached and communication can be obstructed due to bad
video quality and such. The experience of slow internet connection slow internet connection
can be an effect of internet filtering. China's technical infrastructure is described as a barrier
to increased cooperation and integration in B2B relations. Circumvention tools to get around
internet filtering are described as necessary for collaboration to work. | sv |
dc.description.abstract | Internetfiltrering förekommer i varierande utsträckning i hela världen och en av de mest
omfattande tillämpningarna sker i Kina. Internetfiltrering är användandet av teknologiska
strategier för att begränsa tillgången och spridning av material på internet för
internetanvändare. Flertalet av världens största hemsidor går inte att nå inom Kina och
oönskat material filtreras bort i sökresultat. Detta påverkar markant tillgängligheten på
internet för landets nätanvändare. Dock finns det inte särskilt mycket forskning om huruvida
internetfiltrering påverkar effektiviteten mellan företag som verkar inom internationell
handel. Företags tekniska användning påverkar hur samverkan med andra företag kan ske och
graden av systemintegration påverkar vad relationen kan generera. Utifrån denna bakgrund
initierades en undersökning med syftet att skapa förståelse för hur samverkan mellan företag
kan påverkas i en miljö där internet filtreras i en större omfattning. Detta syfte ledde fram till
följande frågeställning: “Hur påverkar kinesisk internetfiltrering B2B-samarbeten mellan
svenska och kinesiska företag?” För att besvara frågeställningen genomfördes
semistrukturerade intervjuer med informanter från svenska företag som har någon sorts
samverkan med företag i Kina. Resultatet påvisade att internetfiltrering kan påverka
samverkan på ett flertal olika sätt. Dels kan arbete fördröjas genom att affärssystem och
funktioner inte går att nå, dels kan kommunikation försvåras på grund av låg kvalitet i
videosamtal och dylikt. Upplevelsen av låg hastighet på uppkoppling skulle kunna vara en
effekt av internetfiltrering. Kinas tekniska infrastruktur utgör enligt resultatet ett hinder för
ökad samverkan och integration i B2B-relationer. Kringgående verktyg för att undgå filtrering
ses som nödvändigt för att kunna bedriva samverkan. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.relation.ispartofseries | 2017:150 | sv |
dc.subject | Internetfiltrering | sv |
dc.subject | Great Firewall of China | sv |
dc.subject | internationell B2B | sv |
dc.subject | B2B samverkan | sv |
dc.title | Internetfiltreringens påverkan på internationell business-to-business En kvalitativ studie om samverkan mellan svenska och kinesiska företag | sv |
dc.title.alternative | The impact of Internet filtering on international business-to-business A qualitative study on collaboration between swedish and chinese companies | sv |
dc.type | Text | eng |
dc.setspec.uppsok | Technology | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | Institutionen för tillämpad informationsteknologi | swe |
dc.contributor.department | Department of Applied Information Technology | eng |
dc.type.degree | Kandidatuppsats | swe |
dc.type.degree | Bachelor thesis | eng |