Digital entrepreneurship in online communities A study of knowledge sharing
Digitalt entreprenörskap inom online communities En studie om kunskapsdelning
Abstract
In this paper we have studied the different dimensions of knowledge that are shared regarding digital entrepreneurship. This study builds on the knowledge in the field of digital entrepreneurship and presents a tentative taxonomy of its ever changing pool of knowledge. Ventures in the digital economy require increasing amounts of knowledge to be able to compete. To get access to knowledge they need to interact with communities that engage in knowledge sharing, these communities can exist online or offline. The dimensions/structures of knowledge that the ventures can gain access to in online communities lacks studies. We ask ourselves:
What subjects of knowledge does digital entrepreneurs share in online communities?
The research setting was an online community governed by a Swedish non-profit organization. The community encouraged entrepreneurial activities in Sweden by organizing online innovation contests. Conventional divisions of subjects of knowledge were found to be incapable of covering the knowledge shared to digital platform ventures. In this study we have seen indications of three dimensions of knowledge; Scalability, Morphability, and Complementarity, that could not be fully explained by conventional knowledge theories. These dimensions covered sociomaterial attributes of digital platforms and as such they differed from conventional knowledge theories in entrepreneurship.
Degree
Master theses
Other description
I denna studie har vi undersökt de olika kunskapsdimensioner som delas gällande digitalt entreprenörskap. Studien bygger på kunskapen inom fältet digitalt entreprenörskap och presenterar en tentativ taxonomi över dess ständigt föränderliga kunskapsdomän. Företag inom den digitala ekonomin kräver allt mer kunskap för att kunna konkurrera på marknaden. För att få tillgång till denna kunskap krävs det att företagen engagerar sig i online communities som aktivt utövar kunskapsdelning, dessa communities kan existera både online och offline. Studier gällande dimensionerna och strukturen av kunskap som företag kan få tillgång till från online communities är bristfällig och vi ställer oss därför frågan:
“Vilken typ av kunskap delar digitala entreprenörer inom online communities?”
Denna studie genomfördes i en online community kontrollerad av en svensk ideell organisation. Communityn uppmuntrade entreprenöriella aktiviteter i Sverige genom att organisera innovationstävlingar. Traditionella kunskapsindelningar befanns vara otillräckliga för att kunna förklara all kunskap som delades till digitala plattformsföretag. I denna studie så har vi sett indikationer på tre dimensioner av kunskap; Scalability, Morphability och Complementarity, som inte kunde fullt ut förklaras av konventionella kunskapsteorier inom entreprenörskap. I dessa dimensioner diskuterades sociomateriella attribut hos digitala plattformar och därför skiljde de sig från konventionella kunskapsteorier inom entreprenörskap.
View/ Open
Date
2017-09-13Author
Gille, Jonas
Joelsson, Richard
Keywords
Digital entrepreneurship
Digital platforms
Online communities
Knowledge sharing
Series/Report no.
2017:049
Language
eng