Show simple item record

dc.contributor.authorÖhrnberg, Isabella
dc.contributor.authorElserth Petersson, Josefin
dc.date.accessioned2017-09-14T08:54:27Z
dc.date.available2017-09-14T08:54:27Z
dc.date.issued2017-09-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/53729
dc.descriptionVi har alla läst om hur digitaliseringen och den snabba teknologiska utvecklingen påverkar affärslandskapet. Företag tvingas anpassa sig och hitta nya sätt att vara konkurrenskraftiga på, samtidigt som kunders förväntningar blir högre. För att kunna ta till vara på de möjligheter som kommer med digitaliseringen måste företag justera sina traditionella sätt att bedriva sin verksamhet på. Enligt existerande litteratur måste företag inkludera sina affärsmodeller i innovationsprocessen, men det är få företag som förstår processen för affärsmodellinnovation och det värde som det genererar. Företag står inför en utmaning när det kommer till att bibehålla det traditionella sättet att bedriva sin verksamhet på samtidigt som de anpassar sig till nya sätt att innovera sig på. Detta är något som blir tydligt inom den tillverkande industrin. Den här studien undersöker de motsättningar som tillverkande industriföretag står inför när de utforskar nya affärsmodeller och vi har med hjälp av en kvalitativ studie tittat närmare på hur dessa företag hanterar etablerandet av en e-handel. Det här är av stor vikt eftersom det har blivit svårare för företag att bibehålla sina traditionella affärsmodeller medan de anpassar sig efter digitalisering, utan att förstöra existerande fundamentala affärsutvecklingsprocesser.sv
dc.description.abstractWe have all read about digitalization and the rapid pace of technological progress that is changing the business landscape. Companies are forced to adapt as customers’ expectations become higher as well as find new ways to create value in order to stay competitive. In order to benefit from the business opportunities that arise from digitalization, companies need to adjust their traditional ways of doing business. According to existing literature, organizations need to include business models in their innovation processes, but there are few companies that fully understand the process of business model innovation and the value that it generates. Companies face a challenge when it comes to maintaining the traditional way of conducting business and at the same time adapting to new innovation practices. This is something that can be recognized in the manufacturing industry. This study in turn investigates the contradictions that manufacturing companies face when exploring new business models and we have with the help of a qualitative study looked into how these companies manage establishing an ecommerce. This is of importance as it has become more difficult for companies to retain traditional business models whilst adjusting to digitalization without destroying existing fundamental business development practices.sv
dc.language.isoengsv
dc.relation.ispartofseries2017:056sv
dc.subjectBusiness modelssv
dc.subjectbusiness models innovationsv
dc.subjectBusiness Model Canvas digitalizationsv
dc.subjectmanufacturing industrysv
dc.titleThe Paradoxes of Business Model Innovation: A study of competing concerns in e-commercesv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokH2
dc.contributor.departmentInstitutionen för tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentDepartment of Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeMaster theseseng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record