Show simple item record

dc.contributor.authorConcha Velasquez, Nataliasv
dc.date.accessioned2017-10-04T11:32:52Z
dc.date.available2017-10-04T11:32:52Z
dc.date.issued2017sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/53922
dc.description.abstractSyftet med detta arbete var att ta reda på vilken inställning till användning av digitala verktyg lärare i moderna språk på gymnasiet kan ha. Dessutom undersöks på vilket sätt de arbetar med muntlig kommunikation genom digitala verktyg i klassrummet. För att ta reda på detta skickades enkäter ut till lärare runt om i landet. Studien var tänkt att vara kvantitativ men resulterade i en kvalitativ studie med svar från tio gymnasielärare. Resultaten av studien visar att, de flesta av lärarna ser flera fördelar med att arbeta med digitala verktyg i spanskundervisningen dock finns även de lärarna som är kritiska och ifrågasätter användandet. Majoriteten av dem känner att de inte fått tillräckligt med utbildning, vad gäller hantering av digitala verktyg i undervisningen, något som kan påverka deras undervisning. Däremot är svaren vi erhållit inte tillräckliga för att få en inblick i hur de konkret arbetar med digitala verktyg och muntlig kommunikation. Fastän nästan samtliga menar att de integrerar dessa, är det ingen av lärarna som framhäver att digitala verktyg är en fördel för att arbeta med elevernas muntliga kommunikation, något som lärarna borde dra nytta av och som vi diskuterar i denna studie.sv
dc.language.isosvsv
dc.titleActitudes de profesores de ELE hacia el uso de herramientas digitalessv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentInstitutionen för språk och litteraturersv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record