Show simple item record

dc.contributor.authorBalic, Tanja
dc.contributor.authorEbrahimi, Hossein
dc.date.accessioned2017-10-30T15:22:29Z
dc.date.available2017-10-30T15:22:29Z
dc.date.issued2017-10-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/54178
dc.descriptionDigital transformation är ett stort steg för alla företag. För att överleva i en hård konkurrensutsatt marknad där ny teknologi dyker upp hela tiden, tvingas företagen att anpassa sig snabbt till förändringar. Åt andra sidan är det inte lätt att byta processer, särskilt i de stora företagen. Vidare kan eventuella misstag om beslut och antaganden som rör värdesättning för digital transformation och strategier för att genomföra nödvändiga strukturella förändringar göra att den digitala transformationen misslyckas och företaget kan förlorar sin andel på marknaden. Tillämpning av ändringar måste ha en effektiv strategisk plan för att använda innovationsprocesser som kan leda företag genom digital transformering. Syftet med detta dokument är att identifiera på vilket sätt automatiseringslösningar kan stödja digital transformation inom ICT-företag. Arbetet undersöker stödjande aspekter av automatisering från både "dimensioner av digital transformation" och "procedurella aspekter av digital transformation" perspektiv. Med tanke på definition för automatisering, roller och uppdrag ändras inte av en automatisering. Automationen betyder således inte transformation, automatiseringen försöker göra processer som är kända, lättare genom att använda ledarskap och tekniska lösningar. De flesta studier inom digital transformation, fokuserar på att omvandla från traditionella arbetsflöden till teknik som kan användas för att digitalisera information. Denna fallstudieforskning fokuserar på att förstå koncept av digital transformation och hur automatiseringslösningar kan stödja digital transformation för att minska misstag om beslut och antaganden som rör värdesättning. Denna studie försöker koppla samman fynd från teorier som tittar på automatiseringens egenskaper och sätt som underlättar omvandling på olika områden av digital transformation i ICT-företag. Som en del av denna rapport har vi analyserat relevant teori från automations- och digital transformation domän, men också ett automationsprojekt från en serviceavdelning i Ericsson.sv
dc.description.abstractDigital transformation is a big deal for every company. On the one hand, to survive in a severe competitive market and the emergence of new technologies, companies are forced to adapt themselves to changes rapidly. On the other hand, changing processes, especially in the big companies, is not easy. Furthermore, any mistake about decisions and value proposition assumptions for digital transformation and strategies to implement required structural changes can cause the digital transformation to fail and the company perhaps losses its share in the market. Thus, applying changes needs to have an effective strategic plan to employ innovation processes which can lead companies through digital transformations. The objective of this paper is to identify the ways that automation solutions can support digital transformation within ICT companies. The paper investigates supportive characteristics of automation from both “dimensions of digital transformation” and “procedural aspects of digital transformation” perspectives. Considering the automation definition, an automation does not change roles and missions. Thus, the automation doesn’t mean transformation, the automation tries to make processes that are known, easer by employing management skills and technological solutions. Most studies in the digital transformation area focused on transforming from traditional workflows to technologies that can employ to digitalize Information. This case study research focuses on understanding concepts of the digital transformation and the ways that automation solutions can support digital transformation to reduce mistakes about decisions and value proposition assumptions. This study tries to connect findings from theories by looking at characteristics of the automation and the ways that automation solutions facilitates transformation in different domains of digital transformation in ICT companies. As a part of this report we have analyzed relevant theory from automation and digital transformation domain but also one automation project from service delivery department in Ericsson.sv
dc.language.isoengsv
dc.relation.ispartofseries2017:053sv
dc.subjectDigital transformationsv
dc.subjectDigital transformation domainssv
dc.subjectAutomationsv
dc.subjectInnovation processsv
dc.subjectInnovation strategysv
dc.titleAutomation and Digital Transformation The ways that automation solutions can support digital transformation within ICT companiessv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokH2
dc.contributor.departmentInstitutionen för tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentDepartment of Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeMaster theseseng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record