Show simple item record

dc.date.accessioned2017-11-15T12:24:16Z
dc.date.available2017-11-15T12:24:16Z
dc.date.issued2017-11-11
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/54438
dc.language.isoswesv
dc.subjectCorpussv
dc.subjectKonsthantverksv
dc.subjectGoldleafsv
dc.subjectBladguldsv
dc.subjectÅrasv
dc.subjectKonstsv
dc.subjectSkulptursv
dc.subjectGallerisv
dc.subjectGallerysv
dc.subjectBokbindningsv
dc.subjectBookbindingsv
dc.subjectArtsv
dc.subjectMetalartsv
dc.titleCORPUS MAXIMUS: In the eye of the beholdersv
dc.title.alternativeIn the eye of the beholdersv
dc.type.svepartistic work
dc.contributor.creatorBirgersson, Tobias
art.typeOfWorkCorpus Utställning, Skulpturalt verk.sv
art.relation.publishedInGalleri Sebastian Schildt Strandvägen 5B Stockholmsv
art.description.workIncludedTITEL: ”In the eye of the beholder” MATERIAL: Åra i Trä, 24k Bladguld, Urushi lack och skinn. TEKNIK: 3 meter lång Åra från ”Postrodden” till Åland materialistiskt eleverad med hantverk, Bladguld och bokbindartekniker.sv
art.description.projectJag blev inbjuden som en av de viktiga Corpussmederna i Sverige att delta under galleriets Tema Corpus Maximus. STATMENT: ”In the eye of the beholder” Art&Craft start with tradition and material. They can be mined by the contemporary maker to answer why, what, how and for whom. Material and craft used to be so important to me and to my identity. Now I tend to see the material and level of craft mastery as different colours in my box of crayons. It is both completely uninportant and so important at the same time. ABOUT MY PIECE: What is valuable, what is to be appreciated, Is that up to the beholder?. To me this old piece of beautifully crafted wood is ellevated by the fact that someone pulled it across the sea in a competition. To others it might be the clash between basic and higher materials or the fact that I pimped it up.sv
art.description.projectSe bifogad pdf.
art.description.summaryUtställningen Corpus Maximus är en storslagen manifestation av samtida svenskt silversmide. Tjugoen av våra främsta silversmeder utmanar sig själva både konstnärligt och hantverksmässigt och deltar med var sin praktpjäs. Gemensamt för deltagarna, trots skilda förutsättningar och uttryck, är kärleken till en konstform som mynnar ur konstnärlighet och ett utsökt hantverk. Deltagande silversmeder: Tobias Birgersson, Josefine Davidsson, Klara Eriksson, Petronella Eriksson, Mona Fällberg, August Happ, Karolina Hägg, Bo Klevert, Bengt Liljedahl, Caroline Lindholm, Olle Olls, Olle Olsson, Thomas Raschke, Ru Runeberg, Helena Sandström, Karlheinz Sauer, Sebastian Schildt, Pernilla Sylwan, David Taylor, Erik Tidäng och Simon Westling.sv
art.description.supportedByPublikationen av Corpus Maximus har gjorts möjlig genom bidrag från Kungliga Patriotiska Sällskapet, Bengt Julins Stiftelse för konsthantverk, konstindustri och industridesign och Kjell och Märta Beijers Stiftelse. Utställningen producerad av Galleri Sebastian Schildt. Text och produktion Dorota Liszke och Sofia Silfverstolpe. Grafisk form Sophia Wood. Fotografi Per Myrehed och Christian Habetzeder. Tryck Skaraborgs Offset 2017sv
art.relation.urihttp://gallerisebastianschildt.se/sv
art.relation.uri@gallerisebastianschildt (Instagram)sv
art.relation.urigalleri sebastian schildt (Facebook)sv


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record