Show simple item record

dc.contributor.authorIsaksson, Emelie
dc.contributor.authorRönnquist, Fia
dc.contributor.authorSverneborn, Jonas
dc.date.accessioned2018-02-12T14:13:27Z
dc.date.available2018-02-12T14:13:27Z
dc.date.issued2018-02-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/55405
dc.description.abstractExamensarbete: 15 hp Program: Medie- och kommunikationsvetenskapsprogrammet Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht/2017 Handledare: Orla Vigsö Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 60 Antal ord: 16 200 Syfte: Beskriva och analysera hur boende, bostäder och bostadsområden presenteras i byggaktörers marknadsföringsmaterial för nybyggnationer i samband med BoStad2021. Teori: Gentrifiering, den kreativa klassen och narrativitet. Metod: Semiotik och kvalitativ textanalys. Material: Byggaktörers hemsidor som finns på hemsidan för BoStad2021. Resultat: Studiens huvudsakliga resultat visar att gentrifiering, den kreativa klassen och narrativitet kan ses i byggaktörernas marknadsföringsmaterial. Även om presentationerna skiljer sig åt mellan boende, bostäder och bostadsområden så är ändå samma teman och narrativ återkommande i alla tre frågeställningsområden.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesC1026sv
dc.subjectGentrifiering, BoStad2021, Kreativa klassen, Narrativitet, Entreprenörsurbanism, Innehållsanalys, Bostadsmarknad, Semiotiksv
dc.titleBilden av BoStaden EN KVALITATIV TEXTANALYS AV BOSTAD2021 EXTERNA KOMMUNIKATIONsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Journalism Media and Communicationeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record