Show simple item record

dc.contributor.authorWroblewska, Dominika
dc.contributor.authorThorsson, Oscar
dc.date.accessioned2018-06-29T11:37:05Z
dc.date.available2018-06-29T11:37:05Z
dc.date.issued2018-06-29
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/56825
dc.descriptionTo go through a digital transformation means that an organization not only needs to implement new innovative digital initiatives, it also means that they need to make changes in business processes, routines and customer relationships. Therefore, a digital transformation means a fundamental change of an organizations business model. As a result of this change, challenges which are not only hard to predict but also hard to handle after the fact often appear. Because of this, the aim of the study is to examine which types of challenges an organization can expect when they want to go through with such a transformation process so that an organization can use our results as a means of guidance and support. With the help of a modified version of the FEM-model (Framework for Enterprise Morphology) along with the help of research studies of the subject we can present the crucial areas within and around the organization that are most likely to be affected during a digital transformation. This model and its thematization, together with a case study at a major Swedish company, which is in a branch that could be considered as conservative, makes it possible for us to get real examples of the challenges that manifest themselves within organization-specific areas. Finally we can also present particularly crucial aspects within each area of the organization that should be given an extra look to avoid the challenges we present.sv
dc.description.abstractAtt genomgå en digital transformation innebär att en organisation inte enbart behöver implementera nya innovativa digitala initiativ, men att de även behöver genomföra ändringar i affärsprocesser, rutiner och kundrelationer. En digital transformation innebär alltså en grundläggande förändring av organisationens affärsmodell. I samband med den här förändringen följer naturligt utmaningar som är både svåra att förutse och kan vara ännu svårare att hantera i efterhand. Denna studien har därför syftet att utreda vilka olika typer av utmaningar som kan uppstå i en organisation vid en digital transformationsprocess för att i slutändan kunna användas som stöd för en organisation som vill genomgå en sådan transformation. Med hjälp av en adaption som gjorts av FEM-modellen (Framework for Enterprise Morphology) och med hjälp av forskningsstudier om ämnet kan vi i denna uppsats presentera de kritiska områden av en organisation som allra främst berörs under en digital transformation. Denna modellen och dess tematiseringar, tillsammans med en fallstudie hos ett stort svenskt bolag som befinner sig i en bransch som kan klassas som konservativ gör att vi kunnat få verkliga exempel på utmaningar som förekommer inom organisationsspecifika områden. Slutligen kan vi även presentera särskilt viktiga aspekter inom varje område till organisationen som bör ta i beaktning för att undvika utmaningarna vi ger som exempel.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries2018:108sv
dc.subjectDigital transformationsv
dc.subjectDigitaliseringsv
dc.subjectOrganisatorisk förändringsv
dc.subjectChange managementsv
dc.subjectUtmaningarsv
dc.subjectFramework for Enterprise Morphologysv
dc.titleUtmaningar vid digital transformation i en konservativ branschsv
dc.title.alternativeChallenges during a digital transformation in a conservative branchsv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentInstitutionen för tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentDepartment of Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeKandidatuppsatsswe
dc.type.degreeBachelor thesiseng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record