Show simple item record

dc.contributor.authorBartziokas, Vasilios
dc.contributor.authorDalström, Markus
dc.contributor.authorVikman, Tim
dc.date.accessioned2018-09-12T07:00:09Z
dc.date.available2018-09-12T07:00:09Z
dc.date.issued2018-09-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/57606
dc.description.abstractSyfte: Studiens syfte är att undersöka vilken roll avsändare spelar för unga vuxnas förtroende för traditionella medier. Teori: Media Priming, Fientliga medier-effekten Metod: Kvalitativa fokusgruppsintervjuer Material: 3 stycken fokusgrupper med sammanlagt femton deltagare Resultat: Resultatet visar att avsändare är av stor vikt för unga vuxnas medieförtroende. Vidare förklarar resultatet ett antal av de mekanismer som ligger bakom att ett förtroende för en avsändare uppstår. Ett viktigt faktum bakom att så sker är visade sig graden av exponering vara. Alltså, studiens deltagare visade sig i stor utsträckning ha ett stort förtroende för de avsändare som de regelbundet kommer i kontakt med. De avsändare som kompisarna pratar om eller som förekommer regelbundet isv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesMKVC1036sv
dc.subjectFörtroende, Media priming, medier, avsändaresv
dc.titleVEM I HELA VÄRLDEN KAN MAN LITA PÅ? - En kvalitativ studie om medieförtroende med fokus på unga vuxnas förtroende för avsändaresv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Journalism Media and Communicationeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record