Visa enkel post

dc.contributor.authorOlofsson, Lina
dc.date.accessioned2018-10-29T08:07:41Z
dc.date.available2018-10-29T08:07:41Z
dc.date.issued2018-10-29
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/58014
dc.description.abstractUppsatsens syfte är att undersöka hur kommuner använder Youtube. Uppsatsen använder neoinstitutionell teori och principer för kommunikation. För att besvara frågeställningarna skickades en enkät ut till alla kommuner i Sverige som hade ett konto registrerat på Youtube vid tidpunkten då undersökningen genomfördes. Undersökningen visar att kommunerna använder Youtube som ett komplement till andra sociala medier eller för att lagra rörligt material. Delning till andra sociala medier och kommunernas hemsidor är en särskilt viktig anledning till att använda Youtube.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectYoutubesv
dc.subjectprinciper för kommunikationsv
dc.subjectFacebooksv
dc.subjectkommunersv
dc.subjectfilmklippsv
dc.titleKommunerna på Youtube – En undersökning av hur svenska kommuner använder Youtube som kommunikationsverktygsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokHumanitiesTheology
dc.type.uppsokH1
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteoriswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Philosophy, Linguistics and Theory of Scienceeng
dc.type.degreeStudent essay


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post