Show simple item record

dc.contributor.authorHenriksson Behrns, Cecilia
dc.contributor.authorvan den Hoogen, Jessica
dc.date.accessioned2019-01-24T15:17:34Z
dc.date.available2019-01-24T15:17:34Z
dc.date.issued2018-06-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/58731
dc.description.abstractImitativ Respons är en imitationsintervention för små barn med autism. I denna uppsats undersöktes manualtrogenhet och syn på verksamma mekanismer i Imitativ Respons bland habiliteringspersonal. Intervjuer analyserades dels deduktivt utifrån manualen, ”Handbok – Imitativ respons att svara till imitation”, och dels induktivt utifrån deltagarnas egna beskrivningar. De fyra teman angående manualtrogenheten som deltagarna beskrev rörde överföringen av metoden till utförarna, praktiska förutsättningar, att följa instruktioner vid imitationsträningen och deltagarnas syn på bedömning av barnets utveckling. De verksamma mekanismerna var enligt deltagarna att imitationen ledde till samspel, ett relationsskapande och att metoden hade ett enkelt upplägg. Slutsatsen var att deltagarna i stor utsträckning följde manualen, men att den skulle behöva utökas och revideras.sv
dc.language.isoswesv
dc.titleManualtrogenhet i utförandet av metoden Imitativ Respons - en deduktiv och induktiv analys av habiliteringspersonals beskrivningarsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/ Department of Psychologyeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Psykologiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record