MedieSverige 2019
Abstract
Strukturen på den svenska medieutvecklingen växer fram i ett nära samspel med det omgivande samhället. De sociala, ekonomiska, politiska och teknologiska landskapen formar – och formas av – medielandskapet i en ständigt pågående process. I MedieSverige 2019 ges en aktuell och bred översikt över dagens svenska medielandskap. Genom att först belysa utvecklingen på de medieteknologiska och mediepolitiska områdena i Sverige, går rapporten vidare till att redovisa utvecklingen på publik- och reklammarknaderna, för att avslutningsvis beskriva den svenska mediestrukturen.
Link to web site
https://nordicom.gu.se/sv/publikationer/mediesverige-2019
Publisher
Nordicom
Other description
Strukturen på den svenska medieutvecklingen växer fram i ett nära samspel med det omgivande samhället. De sociala, ekonomiska, politiska och teknologiska landskapen formar – och formas av – medielandskapet i en ständigt pågående process. I MedieSverige 2019 ges en aktuell och bred översikt över dagens svenska medielandskap. Genom att först belysa utvecklingen på de medieteknologiska och mediepolitiska områdena i Sverige, går rapporten vidare till att redovisa utvecklingen på publik- och reklammarknaderna, för att avslutningsvis beskriva den svenska mediestrukturen.
Collections
View/ Open
Date
2019-02Author
Facht, Ulrika
Ohlsson, Jonas
Keywords
Medier
Mediemarknad
Medievanor
Mediepolitik
Mediestruktur
Reklam
Publication type
book
ISBN
978-91-88855-05-3
Series/Report no.
Mediesverige
13
Language
swe