Show simple item record

dc.contributor.authorRakuljic, Katica
dc.contributor.authorFarah, Rania
dc.date.accessioned2019-03-19T09:26:20Z
dc.date.available2019-03-19T09:26:20Z
dc.date.issued2019-03-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/59709
dc.description.abstractDen rådande situationen av allt fler flyktingströmmar som har ökat dramatisk de senaste åren har skapat stora påfrestningar på migrationsverket att tillgodose de ökade behoven av boenden. För att kunna tillgodose behovet av husrum har migrationsverket använt sig av privata leverantörer då myndighetens egna boenden inte räcker till. Denna uppsats behandlar området uppföljning av kontraktet i krissituation av de privat ägda asylboenden och ser även över vad som följs upp, hur det följs upp samt om det sker i tillräcklig utsträckning. Migrationsverket och de privata aktörernas upplevelse kring uppföljningen samlades in genom intervjuer för att kunna sedan knytas samma till teorierna principal-agent, kontraktsstyrning samt till teorier om samverkan. Studiens resultat visar att fokus i dagsläget ligger på att följa upp de tekniska delarna i kontraktet och andra minst lika viktiga delar blir lidande. Det finns tydliga brister i uppföljningsarbetet särskilt gällande boendeförhållanden då de privata leverantörerna belastats med ansvaret.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectUppföljningsv
dc.subjectAsylboendensv
dc.subjectMigrationsverketsv
dc.subjectOffentlig upphandlingsv
dc.titleMigrationsverkets uppföljning av asylboenden som drivs i privat regi - En empirisk studie om hur uppföljningen skersv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/School of Public Administrationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Förvaltningshögskolanswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record