Show simple item record

dc.contributor.authorSaidzadeh, Hanna
dc.contributor.authorCarlsson, Malin
dc.date.accessioned2019-05-07T08:54:43Z
dc.date.available2019-05-07T08:54:43Z
dc.date.issued2019-05-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/60241
dc.description.abstractSyftet med studien är att bidra med två perspektiv för hur motivationsarbetet på en arbetsplats upplevs. Dessutom vill vi lyfta hur medarbetare önskar att motivationsarbete inom organisationer ska utformas. Därmed formulerade vi frågeställningarna: • Hur arbetar ledare med att motivera sina medarbetare? • Hur upplever medarbetare motivationsarbetet? • Hur vill medarbetare att organisationer ska utforma sitt motivationsarbete? För att kunna besvara våra frågeställningar har vi genomfört en fallstudie på ett av Nordens största försäkringsbolag där vi intervjuat ledaren och åtta medarbetare på en vald avdelning. Vi har använt oss av en kvalitativ forskningsmetod och ett hermeneutiskt synsätt genom denna studie. Med hjälp av teorier kring inre, prosocial och yttre motivation samt AMO- och SDTmodellen har vi analyserat det empiriska underlag vi tagit fram för att kunna dra slutsatser och bidra med konkreta förslag till hur motivationsarbetet kan förbättras hos organisationer samt vidare forskning. Vi har besvarat våra frågeställningar i avsnitten ”Empiri och analys” och ”Slutdiskussion”.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesManagement och organisationsv
dc.relation.ispartofseries19:12sv
dc.titleMotivation; önskemål och verklighetsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of Business Administrationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record