Show simple item record

dc.contributor.authorTänzer, Julia
dc.contributor.authorWetterlöv, Klara
dc.date.accessioned2019-07-01T07:32:20Z
dc.date.available2019-07-01T07:32:20Z
dc.date.issued2019-07-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/60737
dc.description.abstractSyfte: Syftet med uppsatsen är att studera hur väl Sveriges rikspartiers kommunikation på det sociala mediet Instagram stämmer överens med sina respektive valmanifest. Teori: I denna uppsatsen används dagordningsteorin och politikens medialisering för att visa på eventuella förklaringar till varför kommunikationen på Instagram eventuellt skiljer sig från partiernas valmanifest. Metod: Kvantitativ innehållsanalys Material: Materialet baseras på partiernas och dess partiledares samtliga inlägg på Instagram under perioden 1 juli 2018 - 9 september 2018. Resultat: Resultatet visar på att det skiljer sig mycket mellan partierna och hur väl deras kommunikation stämmer överens med dess valmanifest.sv
dc.relation.ispartofseries1085sv
dc.subjectInstagram, politisk kommunikation, valmanifest, riksdagspartiersv
dc.titlePRIORITERAD POLITIK PÅ INSTAGRAM - En kvantitativ innehållsanalys över partiers samstämmighet mellan valmanifest och kommunikation på Instagramsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Journalism Media and Communicationeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record