Show simple item record

dc.contributor.authorRingstad, Martina
dc.date.accessioned2019-07-26T07:54:23Z
dc.date.available2019-07-26T07:54:23Z
dc.date.issued2019-07-26
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/61248
dc.description.abstractMobbning är ett utbrett och till synes svårhanterligt problem. Syftet med föreliggande studie var att utforska tidigare mobbade personers tankar om vad som fick mobbningen att upphöra, samt vilken hjälp de hade velat ha men inte fick. Skillnader beroende på när under skoltiden mobbningen förekom undersöktes även. Deltagare var 245 24-åringar i Sverige, som uppgett att de var utsatta för mobbning under skoltiden. Resultat visar på att skolpersonal har en viktig roll i att motverka mobbning, men också att många tidigare utsatta upplever att de inte fick någon hjälp alls samt att man önskade att lärare hade uppmärksammat deras situation i högre utsträckning. Framtida forskning behöver fokusera på att utrusta skolpersonal med effektiva verktyg för att motverka mobbning.sv
dc.language.isoswesv
dc.titleVad får mobbning att upphöra? En retrospektiv undersökning av utsattas egna erfarenhetersv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/ Department of Psychologyeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Psykologiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record