Show simple item record

dc.contributor.authoraf Hällström, Ida
dc.contributor.authorForsberg, Max
dc.date.accessioned2020-06-25T07:31:09Z
dc.date.available2020-06-25T07:31:09Z
dc.date.issued2020-06-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/65021
dc.description.abstractSyfte: Syftet med studien är att jämföra finländska och svenska unga kvinnors upplevelser och åsikter om influencer marketing på den sociala plattformen Instagram. Teori: Uses and Gratification, Influencer Marketing, Parasociala relationer. Metod: Kvalitativ studie. Material: Individuella semistrukturerade Intervjuer. Resultat: Studiens viktigaste resultat var att de unga kvinnorna från Sverige, tenderar att vara mer positivt inställda till influencer marketing, och såg färre nackdelar med metoden. De unga kvinnorna i Finland var mer kritiskt inställda till både influencers pålitlighet och influencer marketing. Detta grundas i de svenska unga kvinnornas genuina intresse för influencerkulturen.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries1108sv
dc.subjectInfluencer, Influencer Marketing, Instagram, Marknadsföring, Unga Kvinnorsv
dc.title“SKRÄDDARSYDD REKLAM” - En kvalitativ intervjustudie om finländska och svenska unga kvinnors upplevelser om influencer marketing på Instagramsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Journalism Media and Communicationeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record