Show simple item record

dc.contributor.authorOlsson, Emma
dc.contributor.authorWellner, Maja
dc.date.accessioned2020-06-25T09:11:23Z
dc.date.available2020-06-25T09:11:23Z
dc.date.issued2020-06-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/65038
dc.description.abstractSyfte: Att analysera vilken sorts kommunikation som dominerar den nationella polisens Facebookinlägg. Teori: Fredriksson och Pallas myndighetsprinciper (2013) samt Mergels (2013) kommunikationsstrategier. Metod: En kvantitativ innehållsanalys Material: 500 Facebookinlägg från den svenska polisens nationella Facebooksida. Resultat: Studiens resultat visar att den svenska nationella polisen använder sig av en push-strategi och att de främst kommunicerar inom det civilas principer på Facebook. Vilket innebär att de ger ut information som har ett samhällsintresse.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries1121sv
dc.subjectPolisen, Facebook, push, pull, interaktion, ryktbarhetens principer, det civilas principer, marknadens principer och produktionens principersv
dc.titleMedborgarlöftet - En kvantitativ studie om polisens kommunikation på Facebooksv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Journalism Media and Communicationeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

No Thumbnail [100%x80]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record