dc.contributor.author | Strand, Matilda | |
dc.date.accessioned | 2020-07-03T18:41:24Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T18:41:24Z | |
dc.date.issued | 2020-07-03 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/65499 | |
dc.description | Within pedagogical education for young children both nationally and internationally, work is
conducted on issues of equality, equity and gender identity. In terms of activities around the world, Swedish preschool are in many ways unique when it comes to equality work. The
overarching aim of this thesis in this systematic review is to explore what research exists on
work with gender equality in preschool and other educational environments for younger
children. The pedagogical research field will be screened hoping to find scientific texts relevant
to pedagogical work on gender equality issues and whose perspective is visible in those texts.
The purpose of this thesis is a desire to discern what is being told and at the same time not be
told about the educational work. At the same time, there is a desire of getting closer to the
discussion of equal education and quality in younger children's education. | sv |
dc.description.abstract | Inom pedagogisk utbildning för yngre barn både nationellt och internationellt bedrivs arbete rörande frågor om jämställhet, rättvisa, könsidentitet och genus. Sett till verksamheter runt om i världen är den svenska förskolan på många sätt unik och dess arbete med jämställdhet är en av anledningarna till det. I den här systematiska forskningsöversikten kommer det pedagogiska
forskningsfältet att undersökas i hopp om att finna vetenskapliga texter som berör just
pedagogiskt arbete med jämställdhetsfrågor. Fokus i analysen kommer även ligga på vems
perspektiv som får synas. Syftet med översikten är en vilja att urskilja vad som berättas och samtidigt inte berättas om det jämställdhetspedagogiska arbetet. Samtidigt finns en förhoppning om att komma närmare diskussionen om likvärdighet och kvalité inom yngre barns pedagogiska utbildning. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.relation.ispartofseries | VT2020-2920-PDA522-003 | sv |
dc.subject | pedagogisk verksamhet för yngre barn | sv |
dc.subject | Förskola | sv |
dc.subject | jämställdhetsarbete | sv |
dc.subject | jämställdhet | sv |
dc.subject | genus | sv |
dc.subject | pedagogik | sv |
dc.subject | normkritisk pedagogik | sv |
dc.subject | kön | sv |
dc.subject | identitet | sv |
dc.title | Vad berättas om arbete med jämställdhet inom det utbildningspedagogiska fältet för yngre barn? En systematisk forskningsöversikt | sv |
dc.type | Text | eng |
dc.type | Text | eng |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | |
dc.type.uppsok | H1 | |
dc.type.uppsok | H1 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of education, communication and learning | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande | swe |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of education, communication and learning | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande | swe |
dc.type.degree | Student Essay | eng |
dc.type.degree | Student Essay | eng |