Show simple item record

dc.contributor.authorLjungskog, Linda
dc.date.accessioned2021-02-03T08:53:54Z
dc.date.available2021-02-03T08:53:54Z
dc.date.issued2021-02-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/67514
dc.description.abstractVåren 2020 fick psykologstudenterna vid Göteborgs universitet med kort varsel och utan föregående utbildning i internetbehandling ställa om de traditionella psykoterapier de bedrev på skolans psykoterapimottagning till terapier via videosamtal. Anledningen var rekommendationer från Folkhälsomyndigheten om att högskolestudier skulle bedrivas på distans på grund av covid-19-pandemin. Syftet med studien var att undersöka psykologstudenters attityder till och erfarenheter av att bedriva terapi via videosamtal under covid-19-pandemin våren 2020. Semistrukturerade intervjuer genomfördes med åtta psykologstudenter. Intervjusvaren analyserades genom tematisk analys, vilket resulterade i utarbetandet av tre teman: ”Inte som förväntat”, ”Det finns både för- och nackdelar” och ”Omständigheter som påverkar attityden till terapi via videosamtal”. Psykologstudenternas erfarenheter speglade på många sätt vad mer erfarna behandlare har förmedlat i tidigare studier om internetbehandling.sv
dc.language.isoswesv
dc.titlePsykologstudenters attityder till och erfarenheter av att bedriva terapi via videosamtalsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/ Department of Psychologyeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Psykologiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record