dc.contributor.author | Gyllenhammar, Amelie | |
dc.contributor.author | Kinhult, Axel | |
dc.date.accessioned | 2021-03-12T15:58:45Z | |
dc.date.available | 2021-03-12T15:58:45Z | |
dc.date.issued | 2021-03-12 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/68041 | |
dc.description.abstract | Resultatet visar att digitaliseringen av konsertformatet har påverkat motsättningarna
som finns mellan det digitala och fysiska formatet, tillgänglighet kontra konstnärlighet samt orkesterns plats i organisationsfältet. Den strategiska förflyttningen har dels gjort att
motsättningar uppkommit mellan det fysiska och digitala formatet som tidigare inte fanns, men också att tidigare dolda motsättningar blivit synliga vilket krävt en organisatorisk respons. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.relation.ispartofseries | Management & Organisation | sv |
dc.relation.ispartofseries | 21-18 | sv |
dc.subject | Paradox | sv |
dc.subject | strategisk förändring | sv |
dc.subject | motsättning | sv |
dc.subject | digital utveckling | sv |
dc.subject | kultur | sv |
dc.subject | kulturorganisation | sv |
dc.title | Organisatoriska paradoxer i kulturorganisationer. En fallstudie om digitala konserter i Göteborg | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of Business Administration | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen | swe |
dc.type.degree | Student essay | |