Show simple item record

dc.contributor.editorOhlsson, Jonas
dc.date.accessioned2021-06-04T06:14:47Z
dc.date.available2021-06-04T06:14:47Z
dc.date.issued2021-05
dc.identifier.isbn978-91-88855-49-7
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.48335/9789188855497
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/68536
dc.description.abstractMediebarometern är en årlig undersökning av den svenska befolkningens tillgång till, och användning av, olika typer av medier. Undersökningen har genomförts sedan 1979 och det gör Mediebarometern till den äldsta studien i sitt slag i världen. Resultaten i 2020 års undersökning bygger på svar från omkring 6 000 slumpmässigt utvalda personer i åldern 9 till 85 år. Mediebarometern genomförs av Nordicom vid Göteborgs universitet i samverkan med Dagens Nyheter, Göteborgs-Posten, Myndigheten för press, radio och tv, Sveriges Radio, Sveriges Television och Sveriges Utbildningsradio.sv
dc.description.sponsorshipDagens Nyheter, Göteborgs-Posten, Myndigheten för press, radio och tv, Sveriges Radio, Sveriges Television och Sveriges Utbildningsradiosv
dc.format.extent120sv
dc.language.isoswesv
dc.publisherNordicom, Göteborgs universitetsv
dc.relation.urihttps://doi.org/10.48335/9789188855497sv
dc.subjectMedieanvändningsv
dc.subjectmedievanorsv
dc.subjectnyhetsanvändningsv
dc.subjectsociala mediersv
dc.subjectpublic servicesv
dc.subjectSverigesv
dc.titleMediebarometern 2020sv
dc.typeTextsv
dc.type.svepreportsv
dc.contributor.organizationNordicomsv


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record