Show simple item record

dc.contributor.authorOjala, Martina
dc.contributor.authorDehani, Ariya
dc.date.accessioned2021-06-08T10:43:25Z
dc.date.available2021-06-08T10:43:25Z
dc.date.issued2021-06-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/68550
dc.description.abstractFysiska besök mellan socialsekreterare på försörjningsenheten och klient har tagits bort på grund av Covid-19 pandemins smittorisk. Följande studie syftar till att undersöka socialsekreterarnas uppfattning om hur förändringarna har påverkat relationsbyggandet samt relationen mellan socialsekreterare och klient. Studien har en induktiv design, datan samlades in via digitala intervjuer med socialsekreterare på försörjningsenheten. Studiens fynd var 1) vikten av den icke-verbala kommunikationen och hur avsaknaden av det försämrar relationsbyggande samt begränsar socialsekreterarens verktyg till att skapa en bra relation och arbetsallians. 2) Kongruens/inkongruens hos klienterna kunde inte bekräftas vilket försvårade bedömningsarbetet. 3) Studien identifierade extra sårbara målgrupper som löper större risk att hamna mellan stolarna i ett distanserat arbetssätt. 4) Att identifiera risker för våld i nära relationer, barn som far illa och andra sårbara grupper försämrades.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectclient relationshipssv
dc.subjectsocial worksv
dc.subjectnon-verbal communicationsv
dc.subjectcovid-19sv
dc.subjectbody languagesv
dc.title“Det känns som att jag inte känner dem”. - En kvalitativ undersökning av socialsekreterares upplevelser av Covid-19 pandemins påverkan på klientrelationersv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Social Workeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record