Show simple item record

dc.contributor.authorJolby, Alma
dc.contributor.authorSvedhem, Catherine
dc.date.accessioned2021-06-23T14:34:23Z
dc.date.available2021-06-23T14:34:23Z
dc.date.issued2021-06-23
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/68740
dc.descriptionThis bachelor’s thesis studies the impacts of regional infrastructure investments on sustainable mobility at a local level. The study is based on the new planned town Landvetter Södra, Härryda municipality. To achieve goal 11 in Agenda 2030, a change in travel behaviour and traffic planning in favor of sustainable means of transport is required. It is thus of interest to study the development of sustainable mobility alternatives and how this can be affected by regional infrastructure investments. The survey was based on qualitative interviews with officials at Trafikverket, Härryda kommun and Trollhättans Stad. In addition, a questionnaire with open answers has been sent out to the project group in the consortium that works with the development of Landvetter Södra. The results show a number of potential mobility alternatives as well as possible planning strategies that could be implemented in Landvetter Södra to promote sustainable mobility. Furthermore, the study shows a discrepancy between the two actors Härryda kommun and Trafikverket regarding a railway station in Landvetter Södra on Götalandsbanan, which could affect this development. On the other hand, a number of other infrastructure investments are mentioned that could compensate for a missing railway station and thus ensure sustainable mobility in the city.sv
dc.description.abstractDenna kandidatuppsats syftar till att studera regionala infrastruktursatsningars påverkan på hållbar mobilitet på lokal nivå. Studien utgår från den nya planerade staden Landvetter Södra i Härryda kommun. För att uppnå mål 11 i Agenda 2030 krävs en omställning i resvanor och samhällsplanering till förmån för hållbara transportmedel. Det är således av intresse att studera utvecklingen av hållbara mobilitetsalternativ samt hur detta kan påverkas av regionala infrastruktursatsningar. Undersökningen har grundat sig i kvalitativa informantintervjuer med tjänstemän på Trafikverket, Härryda kommun och Trollhättans Stad. Dessutom har en frågeundersökning med öppna svar skickats ut till en projektgrupp i det konsortium som arbetar med utvecklingen av Landvetter Södra. Resultatet visar på ett antal potentiella mobilitetsalternativ samt möjliga planeringsstrategier som skulle kunna implementeras i Landvetter Södra för att främja hållbar mobilitet. Vidare visar studien en diskrepans mellan de två aktörerna Härryda kommun och Trafikverket angående ett stationsläge i Landvetter Södra på Götalandsbanan, som skulle kunna påverka denna utveckling. Däremot nämns ett flertal andra infrastruktursatsningar som skulle kunna kompensera för ett uteblivet stationsläge och således säkerställa hållbar mobilitet i staden.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesKandidatuppsats i kulturgeografisv
dc.relation.ispartofseries2021:8sv
dc.subjectHållbar mobilitet, samhällsplanering, infrastruktursatsningar, planeringsstrategier, Härryda kommun, Trafikverketsv
dc.titleRegionala infrastruktursatsningars påverkan på hållbar mobilitet i Landvetter Södrasv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg / Department of Economy and Societyeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälleswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record