dc.contributor.author | Nissan, Daniella | |
dc.contributor.author | Persson, Ida | |
dc.date.accessioned | 2021-08-10T12:51:57Z | |
dc.date.available | 2021-08-10T12:51:57Z | |
dc.date.issued | 2021-08-10 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/69335 | |
dc.description | Simulated learning environments are used in health care education internationally and have shown positive effects on learning. The lack of knowledge in Sweden motivates this study that examined the use of simulated learning environments in speech-language pathology education in Sweden, how students describe its effect on learning and if there is a difference in learning depending on the type used. The study had a mixed design with participants consisting of six program managers and 259 speech-language pathology students. Data were collected through a digital survey and mailings with questions and presented descriptively, through a statistical analysis of differences and a phenomenographic analysis. The results showed that simulated learning environments are used and there is a positive perception regarding how it affects learning. All types are used and standardized patients affects learning most positively. The conclusion is that more elements with simulated learning environments should be included in speech-language pathology education. | sv |
dc.description.abstract | Simulerade lärmiljöer används inom vårdutbildningar internationellt och har visat en positiv effekt på lärandet. Det finns en bristande kunskap inom området i Sverige vilket motiverar denna studie. Studien undersökte användningen av simulerade lärmiljöer inom logopedutbildningar i Sverige, hur studenter beskriver att det påverkar lärandet samt om det finns en skillnad i hur lärandet påverkas beroende på vilken form som används. Studien hade en mixad design där deltagarna bestod av sex programansvariga och 259 logopedstudenter. Data samlades in genom en digital enkät samt utskick med frågor och redovisades deskriptivt samt genom en statistisk analys av skillnader och slutligen en fenomenografisk analys. Resultatet visade att simulerade lärmiljöer används samt att det finns en positiv uppfattning gällande hur simulerade lärmiljöer påverkar lärandet. Samtliga former av simulerade lärmiljöer används och den form som påverkar lärandet mest positivt är standardiserade patienter. Slutsatsen är att fler moment med simulerade lärmiljöer bör ingå i logopedutbildningen. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.relation.ispartofseries | 2021 | sv |
dc.relation.ispartofseries | 353 | sv |
dc.subject | Simulerade lärmiljöer, Lärande, Logopedutbildning, Pedagogiska perspektiv, Fenomenografi | sv |
dc.subject | Simulated learning environments, Learning, Speech-language pathology education, Pedagogical perspective, Phenomenography | sv |
dc.title | Användningen av simulerade lärmiljöer inom logopedutbildningar i Sverige och dess påverkan på studenters lärande | sv |
dc.title.alternative | Simulated learning environments in speech-language pathology education in Sweden and its effect on students’ learning | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | Medicine | |
dc.type.uppsok | H1 | |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi | swe |
dc.contributor.department | Gothenburg University/Institute of Neuroscience and Physiology | en |
dc.type.degree | Student essay | |