• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Philosophy,Lingustics and Theory of Science / Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
  • Master
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Philosophy,Lingustics and Theory of Science / Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
  • Master
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Varumärkets digitala framträdande: en studie om Volvo Cars nätbaserade marknadsföring och varumärkesidentitet

Abstract
Det centrala syftet är att utöka kunskapen och ge läsaren en inblick i hur Volvo Cars framställer sin varumärkesidentitet samt hur företaget förhåller sig till företagets branschperspektiv i marknadsföringen. Syftet grundar sig även i att belysa hur marknadsföringen och framställningen av varumärkesidentiteterna fungerar som strategisk kommunikation. Studiens teoretiska begrepp omfattas av strategi, strategisk planering, strategisk kommunikation, organisationsidentitet, varumärkesidentitet, marknadspositionering och relationsmarknadsföring. Undersökningen består av följande metoder: Tematisk analys, ikonografisk bildanalys samt kvalitativ textanalys. Studien visar att Volvo Cars bedriver flertal varierande varumärkesidentiteter och att marknadsföringen förhåller sig till företagets branschperspektiv. Resultatet visar även att framställningen av varumärkesidentiteterna och marknadsföringen fungerar som strategisk kommunikation.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/69874
Collections
  • Master
View/Open
gupea_2077_69874_1.pdf (2.725Mb)
Date
2021-10-27
Author
Skajko, Damir
Keywords
Volvo
kommunikation
varumärkesidentitet
marknadsföring
Publication type
H2
Language
swe
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV