Show simple item record

dc.contributor.authorUlrich, Luis
dc.contributor.authorTjäder, Otto
dc.date.accessioned2022-02-16T12:12:12Z
dc.date.available2022-02-16T12:12:12Z
dc.date.issued2022-02-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/70694
dc.description.abstractFöretagskultur är ett populärt styrmedel i moderna organisationer. I och med pandemin som dragit in över världen under början av 2020 har de flesta företag anpassat sig och bedriver sin verksamhet på distans. Syftet med studien är att undersöka och skapa förståelse för hur företag har förändrat sitt arbete med företagskultur efter man infört distansarbete. Tolv semistrukturella intervjuer har genomförts där personer från olika företagsledningar har svarat på frågor kring ämnet. De flesta svar tyder på att företag upplever liknande utmaningar med sitt företagskulturella arbete på distans. Efter genomförd studie är den huvudsakliga slutsatsen att det krävs mer engagemang och framförallt ökad medvetenhet kring företagskultur för att upprätthålla den under distansarbete.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesManagement & organisationsv
dc.relation.ispartofseries21:06sv
dc.subjectFöretagskultursv
dc.subjectinstitutionellteorisv
dc.subjectdistansarbetesv
dc.subjectsociala aktivitetersv
dc.titleFörändring i företagskultur under distansarbete. En kvalitativ studie kring hur företagsledare arbetar med företagskultur under distansarbetesv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of Business Administrationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record